Rukiye SÖNMEZ
TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç MADDE 1
1) Bu
yönetmeliğin amacı, Temizlik İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam MADDE 2
1) Bu
Yönetmelik, Temizlik İşleri Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar
Hukuki Dayanak MADDE 3
1) Temizlik
İşleri Müdürlüğüne ait bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili
mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar MADDE 4
1)
Bu yönetmeliktegeçen;
a)
Belediye
:BÜYÜKKARIŞTIRAN Belediyesini,
b)
Başkan
:BÜYÜKKARIŞTIRAN Belediye Başkanını,
c)
BaşkanYrd. :BÜYÜKKARIŞTIRANBelediye Başkan
Yardımcısını,
d)
Müdürlük :Temizlik
İşleriMüdürlüğünü,
e)
Müdür
:TemizlikİşleriMüdürünü,
ifadeeder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat MADDE 5
1)
Temizlik İşleri Müdürlüğünün Personel yapısı aşağıda belirtilenşekildedir.
a)
Müdür
b)
Şefler
c)
Memurlar
d)
İşçiler
e)
Sözleşmeli Memurlar ( Mühendisler ve Teknisyenler)
f)
Diğerpersoneller
2)
Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdakigibidir.
a)
Müdür
b)
Temizlik İşleri Şefliği
c)
Katı Atık ve Geri Dönüşüm Şefliği
d)
Çevre Koruma ve KontrolŞefliği
e)
KalemŞefliği
Bağlılık MADDE 6
1) Temizlik
İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına
bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri MADDE 7
1)
Temizlik İşleri Müdürlüğü, BÜYÜKKARIŞTIRANBelediyesi Başkanlık Makamınca
verilen ve bu yönetmelikte belirtilen görevleri, mevzuata uygun belirli bir
plan ve program dahilinde yapmakla mükellef birbirimdir.
2)
Belediye sınırları içerisindeki çöp toplama, taşıma, cadde ve sokakların
süpürülmesi ve pazaryerlerinin yıkanması işleminin Yüklenici firmalar aracılığı
ile veya belediye personelimizce yapılmasını sağlar. Bu amaçla çalışma
plan ve programını belirler ve yüklenici firma veya belediye personelinin bu
plan dâhilinde çalışmalarını sürdürmesini takipeder.
3)
Müdürlüğe ait çalışma programlarını, stratejik planları hazırlamak ve
faaliyetlerin stratejik planlara uygun olarak yapılmasını takipeder.
4)
Temizlik çalışmalarını yürüten yüklenici firma ile Belediye arasındaki
iletişimi ve gerekli bilgi, belgelerin zamanında amirine teslim
edilmesinisağlar.
5)
Mahallelerde bölge bazlı olarak yapılmakta olan çöp toplama, sokak/caddelerin
ve pazaryerlerinin yıkanması çalışmalarının istenen verimlilikte belirlenen
programa göre gün ve saatlerde yapılmasını takipeder.
6)
Hastaneler, okul, askeri bölgeler, ev, işyerleri ve pazaryerlerinin çöplerinin
toplanması çalışmalarının etkili biçimde yürütülmesinisağlar.
7)
Çöp Toplama işlemlerinin merkezi yerler ve caddelerde, yaya ve taşıt trafiğini
engellenmeyecek şekilde yapılması için gerekli programlamayıyapar.
8)
Atık Yağların Denetimi ve takibiniyapar.
9)
Toplu çalışmalarla boş arazilerin temizliğinin yapılmasınısağlar.
10) Düzenli
bir şekilde caddelerin yıkanmasını sağlar.
11) Halkın
huzur içerisinde sağlıklı yaşamasını sağlamak, çevreyi ve çevre kaynaklarını
korumak,iyileştirmek.
12) Çevrenin
korunması ve iyileştirilmesi ile ilgili yapılan tüm denetimlerde, kirlenmeye
sebep olan kişi, kurum veya kuruluşlar hakkında gerekli yasal düzenlemeleri
yapmak ve kirliliği ortadan kaldırıcı önlemler almalarınısağlamak.
13) Çevre ile
ilgili Müdürlüğe gelen her türlü şikâyetleri ve talepleri değerlendirmek,
sorunlara çözüm bulmayaçalışmak.
14) Tıbbi
atıkların “Tıbbi Atıklar Kontrolü Yönetmeliği”nde belirtilen esaslar
doğrultusunda toplanmasını ve uzaklaştırılmasınısağlamak.
15) Çevre
konusunda eğitim ve araştırma yapmak, halkın çevre bilincini geliştirici ve
katılımını sağlayıcı faaliyetlerdebulunmak.
16) Diğer
kurum ve kuruluşlar tarafından hazırlanan çevrenin geliştirilmesi ile ilgili
plan ve projelere destek vermek, yapılan çalışmalara katılımsağlamak.
17) Katı
atıkların düzenli olarak toplanmasını, ayrıştırılmasını ve Katı Atıkların
Kontrolü Yönetmeliği'nde belirtilen standartlar dahilin de uzaklaştırılmasını
veya bertarafını sağlamak ve bu konuda çalışmalaryapmak.
18) Atıkların
kaynağında azaltılması, değerlendirilmesi, sağlıklı bir biçimde imhası için
gerekli çalışmaları yapmak vedesteklemek.
19) Ambalaj
Atıklarının Kaynağında evsel atıklardan ayrı toplanarak ekonomiye geri
kazandırılmasını temin etmek amacıyla plan ve proje hazırlayarak çalışmayapmak.
20)Tıbbi
atıkların toplanmasında ilk başvurunun müdürlüğeyapılması.
21)Kaçak
dökülen teressubat ve molozlarıtemizlemek.
Müdürlük yetkisi MADDE 8
1) Temizlik
İşleri Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri 5393 sayılı Belediye
Kanununa
dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar
çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün
sorumluluğu MADDE 9
1) Temizlik
İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen
görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla
yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Müdürün
görev, yetki ve sorumluluğu MADDE 10
1)
657 sayılı Devlet Memurları Kanunun ilgili maddeleri gereği Üniversite mezunu,
yönetici vasfına sahip işlerin sevk ve idaresini sağlayabilecek kapasitedeki
personelden atanır. Müdürlüğün Birinci sicil amiridir. Müdürlükte yürütülen
bütün işlerin, ilgili Kanunlar, Mevzuatlar, Yönetmelikler ve ilgili Genelgeler
çerçevesinde doğru yapılmasından sorumludur. Temizlik İşleri Müdürlüğünü
Başkanlık Makamına karşı temsileder.
2)
Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kişidir. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını
düzenler
3)
Temizlik İşleri Müdürlüğünün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisidir.
4)
Temizlik İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.
5)
Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapar.
6)
Yüklenici firma ile irtibatı sağlar ve çalışmaları denetler.
7)
Müdürlük personelinin verimli bir şekilde çalışması için gerekli motivasyon ve
ikazları yapar.
8)
Mahalli Çevre Kurulu toplantılarına katılır.
9)
Günlük çalışma programlarını yapar.
Temizlik İşleri Şefinin görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 11
1)
657 sayılı yasa doğrultusunda atanır. Müdürden sonra gelen ve Müdür herhangi
bir sebeple yerinde bulunmadığı zamanlarda bu görevi üstlenir. Görev ve
sorumluluklarını yerine getirebilmenin gerektirdiği bütün faaliyetleri yürütmekten
müdür'e karşı sorumludur.
2)
Müdür ile personel arasındaki koordinasyonu sağlamak.
3)
Günlük çalışma programlarının takibini yapmak.
4)
Cadde, sokak ve boş arsaların temizlenmesi ve süpürülmesini sağlamak.
5)
Cadde ve sokakların araçlarla süpürülmesi ve yıkanmasını sağlamak.
6)
Bölge genelinde bulunan konteynırların yıkanması ve dezenfekte edilmesini
sağlamak.
7)
Öğrencilere ve vatandaşlara yönelik çevre temizliği ile ilgili eğitim
çalışmaları yapmak,
8)
Şikâyetlerin değerlendirmesinde ilgili müdürlüklerle işbirliği yapmak,
9)
Seminerlere katılmak,
10) Beyaz masa
şikâyetlerinin değerlendirilmesi ve giderilmesini sağlamak.
Katı Atık ve Geri Dönüşüm Şefliğinin görev, yetki ve
sorumluluğu MADDE 12
1)
Katı Atık ve Geri Dönüşüm Şefi Müdür’e bağlı olarak görev yapar.
Sorumluluklarını yerine getirebilmenin gerektirdiği bütün faaliyetleri
yürütmekten Müdür’e karşı sorumludur.
2)
İlçe bütününde tüm sokak, cadde ve meydanların genel temizliğinin yapılması,
atık çöplerin toplanması, söz konusu bölgelerin yıkanması ve dezenfeksiyonun
yapılması.
3)
Konut, işyerleri, Kamu- Kurum ve Kuruluşları, okullar ve hastanelerden
kaynaklanan evsel nitelikli katı atıkların (çöplerin) kaynağında ayrılması,
toplanması, taşınması, geri kazanımı ve KIRKAB’a ait ara transfer istasyonlarına
götürülmesininsağlanması.
4)
Çevreye sahiplenme ve çevre bilincinin yaygınlaştırılması için, Kamu Kurum
Kuruluşları ve sivil Toplum Kuruluşları ile işbirliği yapılarak eğitim
çalışmalarınındüzenlenmesi.
5)
Belde bütününde faaliyet gösteren sanayi işyerlerinden kaynaklanan tehlikeli
atık özelliği göstermeyen evsel nitelikli katı atıkların kaynağında
ayrıştırılması, toplanması, taşınması, geri kazanımı veKIRKAB’aait ara transfer
istasyonlarınagötürülmesi
6)
İşyerleri ile katı ve imalat atık sözleşmelerinin yapılması bedellerinin
belirlenmesi ve tahsilatların yapılmasının sağlanması.
7)Belde bütününde faaliyet gösteren Aile Sağlığı , Sağlık Ocağı ve vb.
sağlık hizmeti veren diğer ünitelerden kaynaklanan tıbbi atıkların toplanması,
taşınması ve KIRKAB tarafından bertarafı-
nın
sağlanması.
7)
İl Mahalli Çevre Kurulunun kararı ile belirlenen birim fiyatlar doğrultusunda
yukarıdaki Sağlık Kuruluşları ile tıbbi atık sözleşmelerinin yapılması ve
tahsilatı için tahakkuk yapılarak Mali Hizmetler Müdürlüğüne evrakın havalesinin
yapılması.
8)
Tıbbi atıkların yönetimi ile görevli personelin periyodik olarak eğitimlerinin
sağlanması, özel giysilerinin teminedilmesi.
9)
Ambalaj Atıkları Yönetmeliğinin Belediyelere vermiş olduğu yükümlülükler ve
gerekli prosedürler tamamlandıktan sonra konut, işyerleri, kamu kurum ve
kuruluşları, okullardan kaynaklanan ambalaj, plastik, metal ve cam atıkların
kaynağında ayrıştırılarak toplanması ve taşınmasınınsağlanması.
10) Atık
piller ve elektronik atıklar ile ilgili, Çevre ve Orman Bakanlığıtarafından
Yetkilendirilmiş
kuruluşlar ve Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanlığı Çevre Koruma ve Geliştirme
Daire Başkanlığı ile yapılacak üçlü protokol dahilinde atık pillerin ve
elektronik atıkların evsel atıklardan ayrı toplanması ve berte rafının
sağlanması.
11)
Okullar, Halk Eğitim Merkezleri, Mahalle Muhtarlar ve halka açık merkezlerde
pilleri ayrı toplama ile ilgili eğitim programlarınındüzenlenmesi.
12) İlçe
genelinde cadde sokak ve boş arsalara gelişi güzel, kontrolsüz olarak atılmış
inşaat ve yıkıntı atıklarının uygun araçlarla toplanmasının sağlanması ve
tespit edilenler hakkında yasal işlemlerin yapılması.
13) Hafriyat
ve moloz atıklarının lisanslı taşıma araçları ile taşınmasınınsağlanması.
14)
Beyaz masadan gelen geri dönüm ile ilgili şikâyetlerin gün
içerisindedeğerlendirilmesi.
15)
Müdürlüğe gelen şikâyet ve şikâyet dilekçelerinin değerlendirilmesini yapmak ve
çözümlemek.
16) Bitkisel
atık yağların ayrı toplanmasınınsağlanması.
17)
Birimince yürütülen çalışmalarla ilgili olarak aylık faaliyet raporunu
hazırlamak ve müdüresunmak.
Çevre Koruma ve Kontrol Şefliğinin görev, yetki ve
sorumluluğu MADDE 13
01)
Halkın huzur içerisinde sağlıklı yaşamasını sağlamak, çevreyi ve çevre
kaynaklarını korumak,iyileştirmek.
02)
Çevrenin korunması ve iyileştirilmesi ile ilgili yapılan tüm denetimlerde,
kirlenmeye sebep olan kişi, kurum veya kuruluşlar hakkında gerekli yasal
düzenlemeleri yapmak ve kirliliği ortadan kaldırıcı önlemler
almalarınısağlamak.
03)
Çevre ile ilgili Müdürlüğe gelen her türlü şikâyetleri ve talepleri
değerlendirmek, sorunlara çözüm bulmayaçalışmak.
04)
Çevre konusunda eğitim ve araştırma yapmak, halkın çevre bilincini geliştirici
ve katılımını sağlayıcı faaliyetlerdebulunmak.
05)
Diğer kurum ve kuruluşlar tarafından hazırlanan çevrenin geliştirilmesi ile
ilgili plan ve projelere destek vermek, yapılan çalışmalara katılımsağlamak.
Kalem Şefliğinin görev, yetki ve sorumluluğu MADDE 14
1)
Kalem Şefi direkt olarak Müdür’e bağlıdır. Görev ve sorumluluklarını yerine
getirebilmenin gerektirdiği bütün faaliyetleri yürütmekten müdür’e
karşısorumludur.
2)
Müdürlük, Başkanlık ve tüm birimler ile koordinasyonları sağlayanbüro,
bordro,
tahakkuk, ihale ve kayıt işlemlerinin özenli ve düzenli bir şekilde
yürütülmesini sağlar. Büro iş ve işlemlerinin evrak kayıtlarının gelen giden
tüm işleyişi sistematik bir şekilde yürütülmesinden müdüre karşı birinci
derecedensorumludur.
3)
Müdürlüğe havale edilen her türlü evrak tebliğ etmek, kaydını tutmak ve
cevaplarını ilgili yerlere sevketmek.
4)
İşlemi biten yazı, rapor ve her türlü evrakı düzenli bir şekilde muhafazaetmek.
5)
Müdürlük personelinin özlük işleri ile ilgili işlemlerini yapmak, gölge
dosyalarını saklamak, tahakkukları düzenlemek, ayniyat işlemlerini ve
harcamalarla ilgili avans işlemlerini yürütmek.
6)
Müdürlükteki demirbaş ve ayniyatların tutulmasını ve kontrolünüsağlamak.
7)
Müdürlüğün demirbaşında kayıtlı eşyaların korunması, yılsonu sayımının
yapılması, demirbaş sayılacak eşya malzemeleri numaralandırılarak kullanan
memurlara tutanak karşılığında zimmet yapılması gibi iş ve işlemleriyapmak.
8)
Müdür tarafından verilen diğer görevleriyapmak.
9)
İç ve dış yazışmalarıyapmak.
10)
Puantajlarıyapmak,
11) Yürüttüğü
faaliyetlerle ilgili olarak gerek kendi birimine ve gerekse beyaz masaya gelen
şikâyetlerle ve taleplerle ilgili olarak gerekli araştırmaların yapılmasını ve
ilgili kişi veya kurumlara gerekli cevapların verilmesini sağlamak,
12) Temizlik
Müdürlüğünün bilgi işlem envanteriniyapmak,
Memurlar, Sözleşmeli memurlar ve diğer personelin
görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 15
1) Müdürlük
bünyesinde faaliyet gösteren Mühendisler, Teknisyenler, Memurlar ve diğer
personel, üstlerinin yaptığı görev bölümüyle kendisine tevdi edilen işleri
mevzuata uygun ve tam olarak zamanında yapmakla mükelleftir.
İşçilerin görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 16
1)
Müdürlük bünyesinde faaliyet gösteren personel, üstlerinin yaptığı görev
bölümüyle kendisine tevdi edilen işleri mevzuata uygun ve tam olarak zamanında
yapmaklamükelleftir.
2)
İşçiler toplu
iş sözleşmesi hükümlerine tabidir. Temizlik İşleri Müdürlüğü gerek gördüğü
hallerde işçilerin çalışma yerlerini ve saatlerini değiştirebilir. Hafta
sonları ve resmi tatillerde işçileriçalıştırabilir.
3)
Müdürlük tarafından verilen görevleri yerinegetirir.
DÖRDÜNCÜBÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin planlanması MADDE 17
1) Temizlik
İşleri Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen Stratejik plan
dahilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi MADDE 18
1) Müdürlükte
görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler
doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasında işbirliği MADDE 19
1)
Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür
tarafından sağlanır.
2)
Müdürlüğe gelen tüm evraklar konularına göre tasnif edilerek müdüreiletilir.
3)
Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havaleeder.
4)
Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle
görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her
türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye
bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim
yapılmadan görevden ayrılma işlemleriyapılmaz.
5)
Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim
amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslimedilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon MADDE 20
1)
Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ileyürütülür.
2)
Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir
Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli
görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının
veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem MADDE 21
1)
Müdürlüğe gelen evrakın kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale
edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmaklayükümlüdür.
2)
Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden
evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük
evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir.
Arşivleme ve dosyalama MADDE 22
1)
Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif
edilerek ayrı klasörlerdesaklanır.
2)
İşlemi biten evraklar arşivekaldırılır.
3)
Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv
görevlisi ve ilgili amirisorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim, personel sicil ve disiplin hükümleri MADDE 23
1)
Temizlik İşleri Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisinesahiptir.
2)
Temizlik İşleri Müdürü 1. Sicil amiri olarak memur ve sözleşmeli memurların
performans notlarınıverir.
3)
Temizlik İşleri Müdürü 1. Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda
işlemleri yürütür.
4)
Temizlik İşleri Müdürlüğünde çalışan tüm personelin izin, rapor, derece ve
kademe ilerlemesi, ödüllendirme ve cezalandırma vs. işlemlere ilişkin belgeleri
kapsayan gölge dosyatutulur.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller MADDE 24
1) İşbu
yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine
uyulur.
Yürürlükten Kaldırma MADDE 25
1) Temizlik
İşleri Müdürlüğünün Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılan maddesi
bulunmamaktadır.
Yürürlük MADDE 26
1) Bu
yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunun 18/m bendi gereği Büyükkarıştıran
Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra 3011 sayılı Kanunun 2. maddesi
gereği mahallinde çıkan gazete veya belediyenin web sitesinden
(www.buyukkaristiran.bel.tr) yayınlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme MADDE 27
1) Bu
yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
Bu Yönetmelik;
Belediyemiz Meclisinin 03.02.2020 tarih ve 7 sayılı kararı ile kabul edilmiş
olup, Belediyemiz duyuru panosundan ilan edilerek 06.02.2020 tarihinden
itibaren yürürlüğe girmiştir.